Tej marki nie trzeba nikomu przedstawiać – jest to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek modowych na całym świecie. Calvin Klein jest znany między innymi za swój niepowtarzalny i minimalistyczny znak towarowy. Prosto z Nowego Jorku przybyła moda na noszenie „calvinów”, prezentowanie loga na gumie od bielizny, czy klasyczne koszulki wzbogacone o wielkie logo CK. Teraz nasza garderoba powiększa się nie tylko o markowe ubrania, ale i dodatki. Z logiem CK możemy nosić również paski do spodni, zegarki oraz biżuterię. Swój fenomen Calvin Klein zawdzięcza również dzięki kontrowersji i buncie, a co za tym idzie? Rozgłos i sława.
Calvin Klein w 1968 roku otworzył swoją pierwszą pracownię, która po roku przynosiła już milionowe zyski. Lata 70-te, kiedy Calvin zaczynał projektować własne ubrania, kojarzą się nam z wzorzystymi kreacjami, kolorami i stylem hippie. Calvin Klein stawiał jednak na proste formy, bogate tkaniny i monochromatyczne barwy – ludzie go pokochali. Największym przełomem w karierze modowej były jednak lata 70-80. Nie było tak łatwo wybić się w tamtych czasach z nowym produktem, gdy królowali już światowi projektanci, więc Klein postanowił wywołać skandal. Do promowania nowego produktu, jakim były Jeansy, zrobił reklamę z 15-letnią Brookie Shields, której koszula odsłaniała większość górnej części ciała. Oczywiście, że reklama wywołała skandal. Klein został oskarżany przez media za promowanie dziecięcej pornografii. Nie wpłynęło to jednak negatywnie na sprzedaż spodni, która podskoczyła do 2 milionów par sprzedawanych miesięcznie! Klein wiedział, że sex i prowokacja sprzedają się najlepiej. W kolejnych latach nie wahał się by podjąć kolejne kroki reklamując swoje produkty na atletycznych, rozebranych mężczyznach, pokazywać erotyczne sceny z udziałem bielizny, czy nagiej, znanej nam wszystkim dzięki niemu, modelce Kate Moss. Do jego kontrowersji zaliczają się też kampanie Unisex. To On zapoczątkował modę na noszenie tych samych ciuchów przez kobiety i mężczyzn, a dodatkowo powstała również linia perfum i dodatków w wersji Unisex.
Przez wiele lat dyrektorem kreatywnym CK był Francisko Costa, którego nazwisko jest bardzo rozpoznawalne pod szyldem marki. Od sierpnia 2016 nastąpiła totalna rewolucja. Nowym dyrektorem kreatywnym został Raf Simons (były dyrektor kreatywny marki Dior). Firma idzie za nowymi trendami i rozwojem co pokazują nam dzsiejsze kampanie reklamowe, jak również zmiana identyfikacji wizualnej marki. Po niemalże 50 letniej tradycji dostajemy od marki NOWE LOGO. PO raz pierwszy, zaprezentowane zostało na platformie Instagram mówiąc, że projekt symbolizuje „powrót do korzeni”. Raf Simons tłumaczy, że zmiany mają przypominać pierwsze logo zaprojektowane przez wybitnego Jeffreya Banksa w latach 70-tych.
A co ma do tego wszystkiego branża zegarkowa? Ma bardzo wiele! W 1997 roku Calvin Klein podjął współpracę z marką Swatch Group i dzięki temu dostajemy rozpoznawalny na całym świecie Amerykański design ze Szwajcarską precyzją. Zegarki CK, na początku lat 00′ stały się czymś czego pożądał każdy pasjonat mody. Projekty były i są nowoczesne, seksowne , a przede wszystkim minimalistyczne. Logomania marki obejmowała nie tylko ubrania ale również dodatki. Po zmianie identyfikacji wizualnej marki powoli każdy model zegarka czy biżuterii dostaniemy wyłącznie z nowym logotypem już bez ukochanego przez wszystkich znaczka „ck”.
I co teraz, gdy wchodzi nowa identyfikacja wizualna firmy, a my nadal mamy rzeczy ze starym logo… Nie trzeba się jakoś długo nad tym zastanawiać. Pierwsze logo marki jest zapisane w jej historii, jest rozpoznawalne i unikatowe co może sprawić, że rzeczy ze starym logiem zyskają na wartości i z czasem przyjmą status bardziej pożądanych jak i kolekcjonerskich.
Na Dolinski.pl można dostać jeszcze ostatnie sztuki zegarków z pierwotnym logo! Za parę lat będziecie mogli pochwalić się swoją unikatową kolekcją marki Calvin Klein.